Lad det være sagt med det samme: At finde en god og professionel leverandør af rengøringsydelser til vores kontorer i København var en alt andet en nem process. Men det lykkedes til sidst – og jeg vil bare sige, at det er ligesom med at finde en kæreste: Der skal godt nok kysses mange frøer, før prinsen dukker op…
Jeg har ikke lyst til at hænge nogen ud, hvorfor jeg blot vil give en lille beskrivelse af de skærmydsler, vi måtte igennem, før vi fandt frem til det firma, der nu på 2. år sørger for alt med rengøring for os: Kvalitetsrengøring ApS på Amager.
Nogle dukkede aldrig op
Vi udbad os en gennemgang med henblik på tilbud fra i første omgang 4 firmaer, som vi lavede aftaler med om at komme og vurdere opgaven. To af dem dukkede ikke op på det aftalte tidspunkt… Det ene af dem hørte vi aldrig fra igen trods flere telefonopkald, og det andet firma svarede blot, at de sgu havde travlt, og det måtte vi acceptere. Sådan kan man jo også svare sine kunder…
De to andre dukkede op, gennemgik vores kontorer og vores ønsker, og begge lovede tilbud indenfor en uge. Det ene firma leverede tilbud efter 3 dage, og det andet måtte vi rykke flere gange, før vi til sidst gav op og meddelte dem, at det var lige meget.
Nu stod vi så der med et akut behov og ét tilbud, så vi valgte at sige ja tio firmaet, som vi kan kalde for XX. De skulle så starte 2 dage senere efter vores arbejdstids ophør, som er klokken 17.
De kom ikke den dag! Og da vi næste morgen kunne konstatere, at der ikke var gjort rent, ringede vi til dem. De havde glemt os – ganske enkelt. De lovede at komme samme aften, og det gjorde så også. Men:
Kvalitet i rengøring
Da vi næste morgen mødte på arbejde, var det første, vi så en gulvspand med beskidt vand, der stod midt på mødebordet i mødelokalet. Og det var kun begyndelsen. Jeg skal skåne dig for de saftigere detaljer og blot sige, at det var skidt. Rigtigt skidt!
Så var det, at min chef gjorde, hvad han skulle have gjort far starten: Han spurgte en af vores kunder, som er kendt for at have helt eminent rene og flotte kontorer, hvem de brugte. Og de brugte så altså Kvalitetsrengøring ApS: www.kvalitetsrengoring.dk/
De blev kontaktet, og de kom samme eftermiddag og lavede en minutiøs gennemgang. Næste formiddag kom de tilbage og afleverede et tilbud personligt, så de havde mulighed for at besvare spørgsmål etc. med det samme.
Deres pris var små 5% lavere end det andet firmas – men med meget mere omfattende rengøring! De fik opgaven, og de klarede det første besøg samme aften. Eller rettere nat – for de skulle jo passe det ind i deres andre opgaver.
Det er så godt et år siden, og vi er stadig lige glade for Kvalitetsrengøring ApS. Er der noget, vi ikke er tilfredse med, siger vi det bare – og så er det rettet for eftertiden. Hver gang.
Se – det er jo utroligt, at serviceniveauet er så lavt hos så mange, for det koster dem da kunder – men det er jo så en fordel for firmaer som Kvalitetsrengøring, der så får deres kunder på den måde.