Vind med telefonservice

Jamen, det er en chance, vi bare ikke kan lade gå fra os, sagde Morten meget insisterende, da vi tre slagtere, som for et års tid siden gik sammen om at etablere en ny virksomhed med fremstilling af pålægspølser, sad og diskuterede, om vi kunne magte at deltage i en stor fødevaremesse i Danmarks største messecenter. Vi vidste, at der kommer besøgende fra hele landet og normalt også gæster fra udlandet til netop den messe, så der var naturligvis al mulig grund for os til at vise vores produkter frem på messen.

Vi havde bare det problem, at de få ansatte, vi har i virksomheden, ikke er klædt på til at passe de daglige henvendelser fra kunder, og hvis vi skulle med på messen, var vi nødt til at være tre mand på standen.

Det var Jens Ole, der så fik den ide, at vi kunne alliere os med et bureau her i byen, som netop tager sig af telefonpasning og den slags ting for typisk håndværksmestre, som jo ikke selv både kan arbejde ude på en arbejdsplads og så fungere som kontorpersonale for sit eget firma. Det blev http://responsum.dk/ der fik den opgave.

Den tyggede vi lidt på og blev enige om, at vi i hvert fald lige ville forhøre os om mulighederne hos det bureau, for vi ville ikke risikere en situation, hvor vores kunder kom til at ringe forgæves, for vores virksomhed er trods alt så ung, at vores kunder endnu ikke er blevet så trofaste, at de finder sig i hvad som helst.

Jeg påtog mig opgaven med at kontakte bureauet, og den kvindelige indehaver, som i øvrigt er en bekendt af min kone, foreslog, at jeg kom forbi hendes bureau, så vi kunne gennemgå, hvad vores behov er.

Det gjorde jeg så, og hun startede med at fortælle, at hun kunne tilbyde så godt som enhver form for receptionsservice til firmaer, og det var helt i orden med hende, at vores aftale kun skulle gælde i en enkelt uge, mens vi tre partnere er på messe.

Hun spurgte meget ind til vores firma og det koncept, vi driver det efter, og hun noterede flittigt ned. Efter lidt snak foreslog hun så, at hun skulle strikke en servicepakke sammen til os, der blandt andet skulle består af screening af telefonopkald.

Jeg så nok lidt spørgende ud, for jeg vidste ikke helt, hvad hun mente med det, så hun forklarede, at det går ud på, at hun får en række banale oplysninger om vores virksomhed, og når der så kommer et opkald til os, vil det i mange tilfælde være sådan, at hendes bureau kan give et fuldgyldigt svar, så vi ikke selv behøver blive forstyrret.

Og så kan vi kombinere det med en beskedservice _ http://responsum.dk/losninger-og-priser/besked/ , så vi tager imod besked fra de kunder, der nødvendigvis skal have fat i en af jer tre. Vi sender så en sms til jer med kundens navn og telefonnummer, så I kan ringe tilbage, når det passer jer.

Det lød fint, så nu håber jeg, at vi får succes på messen i næste uge.